LAB(Tred)21, divendres 14, “Pobles educadors”
Enllaç al vídeo amb les comentaris de Gemma Heras de les presentacions de la setmana
Comentaris de Gemma Heras sobre el vídeo d’avui
Escola Ginesta de Matadepera. Parlem del projecte Binding. Què us aporta aquest programa que us hagi portat a escollir-lo? Com combineu el projecte Binding amb el gust per la lectura? Creieu que les activitats extraescolars estan adaptades a les necessitats dels nens i les nenes? Parlem d’aquesta franja horària que carreguem als nostres infants i a voltes amb activitats repetitives.
Escola Rosella de Viladecavalls. Radio Rosella. Quan s’emet s’escolta en directe dins l’escola? Teniu algun feedbac des de les famílies, el municipi…? Què ressaltaríeu d’aquest projecte? L’emprenedoria, fomentar l’aspecte cooperatiu: expliqueu-nos com s’estructura aquest projecte al llarg del curs. Teniu assessorament extern? Quina implicació hi ha de les famílies? Heu pensat mai de convertir-ho en un projecte transversal de l’escola des de P3 fins a 6? Les aules estan molt ocupades per les taules que centren i organitzen l’espai. L’infant té poc espai de moviment lliure del cos. Podem plantejar-nos abandonar mobiliari rígid i parlar d’adaptar l’espai en cada moment de treball?
Institut Matadepera. En els diferents passadissos de l’institut veiem ART expressat en diferents suports. Us animo a reflexionar sobre «la documentació de l’obra». Com informem a la persona que ho visiona: què ha succeït en el procés? Com ens hem organitzat? D’on hem tret la idea? Hem investigat algun autor i en parlem a través d’una obra que reproduïm? Quina producció hi ha del propi centre i quina producció ve de l’exterior?Per què majoritàriament l’art només té dues dimensions? Ens atrevim a fer instal·lacions?
Escola Font de l’Orpina de Vacarisses. Quines millores en l’aprenentatge aconseguiu amb el projecte transversal anual? Quines propostes feu a les famílies perquè puguin acompanyar als seus fills o filles en el treball de recerca? Al llarg dels cursos quins aspectes d’expressió corporal treballeu perquè a sisè es faci la representació d’una obra de teatre?