Descripció
– Com, què i cap on cal mirar per garantir una educació de qualitat i benestant?
– Des d’on ens comuniquem famílies, mestres i infants?
– Quines pràctiques educatives poden ser útils per atendre la diversitat a l’aula?
En el curs L’art d’educar amb ànima, aprofundirem en una pedagogia del ser, del sentir i
del saber que centra la mirada en la relació entre l’ infant, el docent i les famílies per tal que
la diversitat de vincles, emocions i aprenentatges que conviuen en l’entorn escolar, sigui
una font potenciadora en l’educació.
Objectius
Els objectius del curs s’estructuren en quatre blocs:
1-Introducció: reeducació de la mirada
• Presència, percepció i creativitat
• Com, què i cap on mirem?
2-Pedagogia del ser, del sentir i del saber
• El ser: sistema familiar (relació família-escola)
• El sentir: emocions i reaccions
• El saber: interessos, connexions, potencialitats
3-Benestar emocional del docent
• Empoderar els i les mestres en la seva tasca docent: el desenvolupament de la
interioritat i el benestar
4- Estratègies de bones pràctiques
• Les rutines
• Els contes
• L’autoritat amorosa
Formador/a: Cristina Farrerons i Boronat
Organització: Associació de mestres Alexandre Galí
E-mail: eestiuvallesoccidental@gmail.com
Activitat reconeguda en resolució de data 01/06/2022 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)