CURSOS

Els cursos són de 30 hores,  es realitzaran online del 6 al 17 de juliol a través de diferents canals i plataformes virtuals. 

Inscripcions: del 20 de maig al 25 de juny

IMPORTANT

Per que s'adjudiqui el curs cal fer amb anterioritat el pagament.

Les emocions a l’escola

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Lídia Carretero Alcolea

  • Nivell:

    Educació Infantil i Primària.

Quan arriben moments com el que estem vivint es fan més paleses algunes necessitats. Hem
teixit emocions amb els nostres infants per poder fer front a situacions com aquesta? Quina
importància té el treball d’educació emocional a l’escola? Tenim eines els mestres per
afrontar-lo? Intentarem reflexionar sobre la pràctica docent amb una visió holística, global,
on la gestió de les emocions sigui un pilar fonamental a l’hora d’aprendre i d’ajudar els
infants a créixer en tots els aspectes de la seva vida.

Projecte “Jocs de Pati”. El pati com a espai educatiu

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Iban Navarro Sánchez

  • Nivell:

    Educació Infantil, Primària i Secundària. 

El curs pretén fomentar un canvi de mirada envers el pati dels centres educatius i presentar un projecte de pati innovador d’una escola d’educació infantil i primària. Donarà estratègies per tal de liderar un projecte a escoles i/o instituts amb uns objectius molt clars on el criteri educatiu, els valors, la coeducació, l’autonomia i la diversió seran el principals protagonistes.

Centres en línia: organització, gestió i dinamització dels entorns virtuals d’aprenentatge (EVA). Tastet d’eines per facilitar-ne l’ús didàctic. (2n grup)

CURS PLE

  • Formador:

    Òscar Garcia Nicolau

  • Nivell:

    Educació Infantil, Primària i Secundària.

Fruit de la situació extraordinària en la que ens trobem i de la nova realitat educativa  que estem vivint, les eines telemàtiques  han esdevingut imprescindibles per mantenir el contacte, la comunicació i el treball amb el nostre alumnat, les seves famílies (portes obertes virtuals, tutories individuals, reunions de famílies, etc) i entre les professionals de l’educació (coordinacions, reunions, juntes, etc). Entre aquestes eines destaquen els Entorns Virtuals d’Aprenentatge EVA (portal EIX, Classroom, Nodes o Sites) , les videoconferències (GoogleMeet, Microsoft Teams, Skipe, Zoom o Jitsimeet) o les diferents eines d’edició i creació de continguts (editors de vídeo, gravadores de veu i de pantalla, extensions de Chrome, editors de presentacions, etc)

Centres en línia: organització, gestió i dinamització dels entorns virtuals d’aprenentatge (EVA). Tastet d’eines per facilitar-ne l’ús didàctic.

CURS PLE

  • Formador:

    Òscar Garcia Nicolau

  • Nivell:

    Educació Infantil, Primària i Secundària.

Fruit de la situació extraordinària en la que ens trobem i de la nova realitat educativa  que estem vivint, les eines telemàtiques  han esdevingut imprescindibles per mantenir el contacte, la comunicació i el treball amb el nostre alumnat, les seves famílies (portes obertes virtuals, tutories individuals, reunions de famílies, etc) i entre les professionals de l’educació (coordinacions, reunions, juntes, etc). Entre aquestes eines destaquen els Entorns Virtuals d’Aprenentatge EVA (portal EIX, Classroom, Nodes o Sites) , les videoconferències (GoogleMeet, Microsoft Teams, Skipe, Zoom o Jitsimeet) o les diferents eines d’edició i creació de continguts (editors de vídeo, gravadores de veu i de pantalla, extensions de Chrome, editors de presentacions, etc)

Ambients d’aprenentatge i de vida a infantil i cicle inicial

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Jenny Silvente González

  • Nivell:

    Educació Infantil i Cicle Inicial.

Parlar d’ambients va més enllà d’un enfocament diferent a nivell metodològic o d’un replantejament de l’espai físic de l’escola; es tradueix en el consens d’un grup de treball que camina cap a una imatge d’infant respectat en la seva integritat física, emocional, cognitiva, espiritual... cap a una mirada al seu cervell i els seus processos d’aprenentatge, ritmes i moments evolutius; cap a una revisió de l’actitud i rol de l’adult com a acompanyant de processos, com a observador i investigador; en definitiva, cap a una escola viscuda i sentida des del significat i l’autenticitat de l’ésser humà.

Observar, documentar i avaluar a l’educació infantil (0-6 anys)

  • Formador:

    Jenny Silvente González

  • Nivell:

    Educació Infantil ( 0 a 6 anys)

La docència online d'aquest curs es realitzarà en horari de tarda. 

Observar és una acte de coneixement, una forma de dignificar les accions dels infants. A través de notes, fotografies, vídeos... moltes evidències que posen de manifest els processos d’aprenentatge dels infants. Nosaltres som responsables de recollir la quotidianitat i fer-la visible.

Quan es documenta, es fa amb una triple direccionalitat: per seguir el procés dels nens i donar valor a les seves accions; per avaluar l'activitat de l'adult i per comunicar allò que passa en l'espai.

En aquesta formació farem un recorregut teòric al voltant del fet d’observar, documentar i avaluar, i es proposaran múltiples activitats d’aplicació en l’àmbit de detectar moments evolutius, fer i editar fotografies i vídeos, creació de diferents formats de documentació, etc.

La matemàtica que s’aprèn tocant.

  • Formador:

    Lara Giménez Barragán

  • Nivell:

    Educació Primària.

ÚLTIMES PLACES

Part de la docència d'aquest curs es durà a terme amb videoconferències diàries. 

Un recorregut pel desplegament matemàtic dels infants de Primària des del cicle inicial al cicle superior amb una mirada conjunta i evolutiva. Uns continguts que arriben a través de la manipulació i la comprensió que genera imatges suficients on construir l’abstracció.
... i per sobre dels continguts la capacitat de generar propostes plenes de context que ens permetin observar les quatre dimensions matemàtiques descrites.

Espais de ciència amb ciència

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Montserrat Pedreira

  • Nivell:

    Educació Infantil

Els espais en lliure elecció són una opció metodològica de referència per moltes escoles actualment. Però més enllà d’acumular materials diversos, cal assegurar la intencionalitat pedagògica de les diferents propostes. El curs aporta criteris i recursos per a l’elaboració de propostes per a un espai de ciència en lliure elecció a infantil

Detecció i Intervenció en Dificultats d’Aprenentatge: dislèxia, discalcúlia, TDAH i TANV.

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Mercè Gonzàlez i Calderon

  • Nivell:

    Educació Infantil, Primària i Secundària.

Establirem les característiques dels trastorns per a la seva detecció precoç. Aplicarem estratègies, materials i eines pràctiques d’intervenció útils per al grup-classe, grup de reforç i gabinet extern, així com pautes de comunicació amb famílies i altres professionals. Integrarem aquests aprenentatges elaborant un programa d’intervenció ajustat a les necessitats i expectatives dels participants.

Tinc un infant autista a l’aula. Estratègies i propostes pràctiques.

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Rosa Alcúdia Casellas

  • Nivell:

    Educació Infantil i Primària.

Característiques de l’alumnat amb TEA. La inclusió de l’alumne amb TEA en l’entorn educatiu: estratègies d’intervenció dins l’aula ordinària, què cal treballar específicament. Treball amb les famílies i tots els professionals que intervenen en l’educació del nen. Recursos pràctics a l’aula.

L’aula d’art: un espai multiplur@l

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Alícia Masíp

  • Nivell:
    Educació Infantil i Primària.

Tens ganes de renovar l’aula d’art? Doncs aquest curs t’ofereix l’oportunitat  d’ampliar la mirada artística des de una vessant multiplural.

Partint de l’obra d’artistes  femenines contemporànies, s’oferirant diverses dinàmiques de treball artístic,  oferint diversitat d’estils, materials, formats i expressions artístiques , buscant la connexió amb els alumnes a través d’una motivació intrínseca.

Al llarg de les sessions compartirem múltiples idees i recursos artístics  aplicables al dia a dia de l’aula.  També experimentarem amb varietat de tècniques,  materials i disciplines variades per  poder  oferir un ventall ampli d’eines i recursos als nostres alumnes en l’expressió del llenguatge artístic. 

Fem ciència ciutadana: Descobrim la biodiversitat urbana.

CURS SEMIPRESENCIAL

De 9:30 a 14:30h + hores de treball online

  • Formador:

    Gerard Codina

  • Nivell:

    Educació Primària i Secundària.

La ciència ciutadana és una metodologia que pretén trencar les barreres que molts cops han existit entre la societat i la ciència, per tal que tant la ciutadania com els investigadors puguin treballar conjuntament en la millora i la conservació del medi ambient. Per fer-ho, la ciència ciutadana cerca la col·laboració activa de la ciutadania en la recollida i obtenció de dades, de forma fàcil i engrescadora.
En aquest curs es pretén introduir diferents mètodes i projectes de ciència ciutadana per tal de que els participants puguin dirigir i organitzar algunes d’aquestes activitats, tant a escoles com a instituts dins de projectes d’aprenentatge i servei, o en campanyes de voluntariat.

Si creus que amb la renovació pedagògica millorem l’educació; associa’t amb nosaltres!

Dona't d'alta al nostre butlletí de notícies i t'enviarem les novetats de l'Associació.

Cisterna, 39, baixos dreta
08221 Terrassa
am.alexandre.gali@gmail.com
Tel: 637 319188